zaterdag 22 augustus 2009

Torsten van 2 leest de krant

Torsten, onze kleinzoon van net twee leest terwijl hij op zijn potje zit, de krant. Dit kan zeer uitgebreid zijn of slechts enkele minuten. Hij wil daarbij steevast een bril op zijn neus, een leesbril wel te verstaan. Hij is nog te jong om de plaatselijke overlijdingsadvertenties te lezen en de strips vindt hij nog niks, want er staan geen strips bij van Piet Piraat of Pieter Post, duidelijk zijn favorieten en zo langzamerhand ook mijn favorieten ;-) Gisteren verbaasde de kleine rakker mij door spontaan tot tien te gaan tellen alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Dat is voor hem ongeveer hetzelfde als voor jullie te tellen in het Japans, zo van 1, Ichi, Ietsj. 2, Ni, Nie. 3, San enzovoorts enzovoorts. Ik geloof zelfs dat hij laatst aan zijn vader vroeg hoe het stond met zijn beleggingsfondsen. Pa doet aan beleggingen! Torsten vertelt en telt dat het een lieve lust is. Hij verbaasde het personeel, hij was toen net 11/2, van de crèche door de buitendeur te openen, die met een speciaal kinderslot gesloten was. Dit hebben we nog nooit meegemaakt zeiden de dames in koor. Is dit opschepperij van een trotse opa? Een absoluut nee, want ik weet immers van wie hij het allemaal heeft, maar misschien moeten we hem al wel vast inschrijven bij een universiteit?. Ik vind het gewoon leuk om het met jullie te delen. Ik voeg hierbij een tweetal foto's van de kleine rakker toe. Hier is hij met oma aan het discussieren. O ja, volgende week begin ik met hem te leren tellen in het Japans ;oD

Geen opmerkingen:

Een reactie posten