donderdag 4 februari 2010

Is er leven na de dood?

Deze vraag houd mij nog niet echt bezig, sta tenslotte nog jong in het leven, maar als ik Stefan von Jankovich moet geloven wel en natuurlijk mijn oma, die altijd zei: "'t mot er woal goed zijn, want d'r is noag nooit iemand teruggekomme". Je bent allemaal op deze aardkloot gezet om je leven zo goed mogelijk te leven. Het helpen van de medemens bijvoorbeeld is zo een voorbeeld, kleine kinderen niet achter het behang plakken, omaatjes helpen oversteken nee, niet als er een truck aankomt.
Als je aan het eind van je leven de rekening gepresenteerd krijgt, moet je over de gehele linie aan dit beeld hebben voldaan. Dan kom je op een hoger niveau en mag je het allemaal weer gaan proberen. Hoeveel niveau's er zijn weet ik niet en Stefan ook niet. De boodschap is duidelijk. Of ik daar een boodschap aan heb is nog onduidelijk ;) Een boeiend boekje!
Maar waarom ik dit schrijf is het volgende. Ik hoorde vanmiddag een liedje van Freek de Jonhge op de radio en dat sprak mij wel aan. Als ik dan toch ga, dan ga ik met allure, d.w.z. mijn nabestaanden, en dat zijn er een boel, moeten lol hebben dat ik er niet meer ben (sommigen hebben dat, dat weet ik zeker) en moeten een geweldig feest vieren. Bij dat feest hoort het volgende nummer van Freek. "">Er is leven na de dood".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten