woensdag 15 september 2010

Rien Poortvliet versus Theo Schildkamp

Terwijl mijn collega's model aan het tekenen zijn, heb ik mij afgezonderd opzoek naar nieuwe ideeën voor mijn illustratieambities. Na de hele middag gezichten van mijn collegastudenten te hebben getekend, was ik wel toe aan iets nieuws.
Het tekenen zoals vorig jaar vond ik voor een te klein publiek en wilde wat "volwasseners". Mijn gedachten gingen uit naar het illustreren zoals Rien Poortvliet dat altijd heeft gedaan, maar de illustraties van Theo Schildkamp vind ik net zo mooi en zijn meer sprookjesachtig getekend, dat is precies wat ik wil.
Ik ga het komend seizoen boekjes lezen en daarbij als ondersteuning illustreren. Dit is een goede oefening voor wat misschien nog komen gaat, schrijven en illustreren als combi. De schrijversacademie lonkt.
Ik heb een tekening van een hond gemaakt alla Rien en het zou de hond van mijn schoonmoeder kunnen zijn, of de jouwe!

2 opmerkingen: